Asfaltové pásy
Jak vybrat ten správný asfaltový pás? Vodotěsná izolace střech pomocí asfaltových natavitelných pásů je u nás dodnes nejrozšířenějš...Máte zájem o toto zboží? ...
E-SHOPJak vybrat ten správný asfaltový pás?
Vodotěsná izolace střech pomocí asfaltových natavitelných pásů je u nás dodnes nejrozšířenější.
Většina výrobků vypadá na první pohled stejně a lákavě, ačkoliv jsou mezi nimi značné technické a hlavně finanční rozdíly.Budete-li chtít být důslední a mít objektivní podklady, vyžádejte si od výrobce nebo dovozce protokol o výsledku certifikace výrobku.
Základní rozdělení asfaltových hydroizolačních pásů je: pásy z oxidovaného bitumenu a pásy z modifikovaného bitumenu (SBS nebo APP).
Typ bitumenu:
Pásy z oxidovaného bitumenu: oxidované pásy mají teplotní rozhraní od 0 °C do +70 °C. Při 0 °C pás při ohnutí popraská a při teplotě nad +70 °C začíná asfalt stékat.
Pásy z modifikovaného bitumenu (SBS): zkratka SBS je označením typu kaučuku (styrén-butadien-styrén). Pro tento typ pásů je charakteristické teplotní rozhraní -25 °C až +100 °C. Ve stručnosti to znamená velkou odolnost za mrazu a tepelnou stabilitu v létě.
Typ nosné vložky:
Nosná vložka ovlivňuje vlastnosti a chování výrobku při jeho výrobě, zpracování na stavbě a ve střešním plášti. Dobré a kvalitní pásy mají vždy nenasákavou a nehnijící nosnou vložku. Modifikované pásy mají mít polyesterovou nosnou vložku.
Druhy nosných vložek: skelná rohož, skelná tkanina, polyesterová rohož, polyesterová tkanina, kombinovaná vložka sklo + polyester.
Je vždy lepší polyesterová vložka než skelná. Hmotnost nosné vložky je od 50 do 250 g/m2. Záleží na typu vložky, ale obvykle platí: čím vyšší hmotnost vložky tím pevnější pás. Praktická zkouška: porovnáváte-li různé druha pásů, zkuste rukama roztrhnout jejich vzorky - budete překvapeni.
Tloušťka pásu:
Udává se v mm. Čím silnější je pás tím má lepší vlastnosti a je i dražší.
Tažnost (protažení při přetržení)
Udává se v procentech na m2 a ovlivňuje ji zejména nosná vložka. Skelná má hodnotu 2%, polyesterová tkanina 20%, polyesterová rohož 40%.
Stálost za chladu (bod lámavosti)
Zda pás při podchlazení a následném ohnutí praskne nebo ne. Praktická zkouška: dejte vzorky pásů do mrazáku a druhý den je po vyndání ohněte a sami uvidíte.
Stálost za tepla
Tento údaj ve °C udává teplotu při které ještě nedochází ke stékání asfaltu.
Povrchová úprava
Oxidované pásy mají jen jemný posyp. Modifikované pásy mají posyp z drceného většinou barveného kameniva, který chrání pás proti UV záření a proti přelétavému ohni.
To jsou ve stručnosti nejzákladnější parametry asfaltových pásů. Musíme se totiž dívat nejen na to, jak pás vypadá, když je nový, ale především jak se bude chovat a vypadat za několik let. Samozřejmě, při výběru vhodného pásu pro konkrétní použití vám rádi poradíme na našich prodejnách.